Zdraví-AZ Vaše fórum o zdraví

Právě je pon srp 19, 2019 9:23 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: čtv bře 31, 2016 8:32 am 
Offline

Registrován: úte pro 29, 2015 2:10 pm
Příspěvky: 9
Bydliště: Brno
Díky za odpověď. Pokud tedy konzumuji každý den mléko z cca hrsti různých ořechů a nepřekročím spotřebu ořechů 0,75kg za týden a ostatní tuk tvoří kokosák, ghi, avokádo, rostlinné oleje dohromady cca 4 polévkové lžíce denně, je to takto co se tuků týká v pořádku? Nikde nemůžu najít, jakým způsobem řepkový olej může zpomalovat štítnou a jakým kokosák naopak zrychlovat. Děkuji předem za odpověd'.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: stř dub 06, 2016 7:52 pm 
Offline

Registrován: úte říj 02, 2012 3:15 pm
Příspěvky: 39
http://www.buslakoil.com/produkty/klato ... nicovy-1l/
Čo poviete na tento olej podľa údajov je na tomto dobre nie?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: ned kvě 01, 2016 3:48 pm 
Online
Administrátor
Administrátor

Registrován: sob kvě 17, 2008 1:53 pm
Příspěvky: 26544
Bydliště: Poděbrady
Sten píše:
Díky za odpověď. Pokud tedy konzumuji každý den mléko z cca hrsti různých ořechů a nepřekročím spotřebu ořechů 0,75kg za týden a ostatní tuk tvoří kokosák, ghi, avokádo, rostlinné oleje dohromady cca 4 polévkové lžíce denně, je to takto co se tuků týká v pořádku? Nikde nemůžu najít, jakým způsobem řepkový olej může zpomalovat štítnou a jakým kokosák naopak zrychlovat. Děkuji předem za odpověd'.

Zpomalují PUFA a zrychlují nasycené, jinak odpovědět na takto položenou otázku nelze, to si budete muset hodit do nutriční kalkulačky, cronometer.com a uvidíte jaké poměry vám to vyhodí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: ned kvě 01, 2016 4:44 pm 
Online
Administrátor
Administrátor

Registrován: sob kvě 17, 2008 1:53 pm
Příspěvky: 26544
Bydliště: Poděbrady
adrian píše:
http://www.buslakoil.com/produkty/klatovsky-olej/klatovsky-olej-200c-na-vyprazanie-a-fritovanie-panensky-slnecnicovy-1l/
Čo poviete na tento olej podľa údajov je na tomto dobre nie?

Tak výrobci se snaží lidi oblbnout různě, takto napsáno to nejde pochopit, ale pokud by tam bylo uvedeno naprosto natvrdo, že slunečnicový olej obsahuje majoritní objem omega 6 mastných kyselin, které jsou silně prozánětlivé, tak to zase nikdo nebude kupovat, což by mohl být problém.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: úte čer 07, 2016 6:06 pm 
Offline

Registrován: čtv bře 20, 2014 6:57 pm
Příspěvky: 45
Zdravím, právě jsem se dočetl, že radíte pane Jardo denně skonzumovat 4-6 lžic tuků a víc není úplně vhodné. Osobně jsem teď hodně na tucích na úkor sacharidů. Denně spořádám okolo 250 - 300 g tuků. Polynasycené podle vaší rady držím na 10%. Nejvíce jím kokosák asi 150g denně, k tomu trochu másla a olivového oleje, trošku semínek a sem tam ořechy, prostě to mám nakombinované tak abych udržel těch 10% a zároven měl kalorický příjem jaký potřebuju. Omega 3 a 6 se snažím max 1:5 ale radši lepší. Nasycené k nenasyceným mám většinou v poměru 3:2 někdy i větší ve prospěch nasycených. Jedna paní co se stravou zabývá dosti mi řekla, že pokud mi tuky dělají dobře a chutnají mí a dodržuji tyto vámi razené poměry, takže se nemusím obávat jejich vysoké konzumece, lépe řečeno v takové dávce, protože buďme upřímní ono 250 g a více tuku je přeci jenom dost. Co mi to může přínést do budoucna, zatím se po několika měsících takového stravování cítím dobře.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: sob črc 02, 2016 8:53 pm 
Online
Administrátor
Administrátor

Registrován: sob kvě 17, 2008 1:53 pm
Příspěvky: 26544
Bydliště: Poděbrady
Sc3r0 píše:
Zdravím, právě jsem se dočetl, že radíte pane Jardo denně skonzumovat 4-6 lžic tuků a víc není úplně vhodné. Osobně jsem teď hodně na tucích na úkor sacharidů. Denně spořádám okolo 250 - 300 g tuků. Polynasycené podle vaší rady držím na 10%. Nejvíce jím kokosák asi 150g denně, k tomu trochu másla a olivového oleje, trošku semínek a sem tam ořechy, prostě to mám nakombinované tak abych udržel těch 10% a zároven měl kalorický příjem jaký potřebuju. Omega 3 a 6 se snažím max 1:5 ale radši lepší. Nasycené k nenasyceným mám většinou v poměru 3:2 někdy i větší ve prospěch nasycených. Jedna paní co se stravou zabývá dosti mi řekla, že pokud mi tuky dělají dobře a chutnají mí a dodržuji tyto vámi razené poměry, takže se nemusím obávat jejich vysoké konzumece, lépe řečeno v takové dávce, protože buďme upřímní ono 250 g a více tuku je přeci jenom dost. Co mi to může přínést do budoucna, zatím se po několika měsících takového stravování cítím dobře.

Tak nejste sám komu to vyhovuje a nepředpokládám, že by se tím tvořil zásadní problém, ale pokud budete chtít zase najet zpět na sacharidy bude to docela boj, tělo si prakticky odvykne je zpracovávat. Někteří lidé sacharidy dlouhodobě nejedí a nedovolil bych si tvrdit, že z toho mají problémy, tělo si je dokáže vytvořit z tuků, nebo bílkovin.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: ned črc 03, 2016 9:02 pm 
Offline

Registrován: čtv bře 20, 2014 6:57 pm
Příspěvky: 45
Jarda píše:
Tak nejste sám komu to vyhovuje a nepředpokládám, že by se tím tvořil zásadní problém, ale pokud budete chtít zase najet zpět na sacharidy bude to docela boj, tělo si prakticky odvykne je zpracovávat. Někteří lidé sacharidy dlouhodobě nejedí a nedovolil bych si tvrdit, že z toho mají problémy, tělo si je dokáže vytvořit z tuků, nebo bílkovin.

Díky za odpověď. Osobně chci zase sacharidy zařadit, ale jen některé jako pohanka, jáhly, celozrnná rýže nebo sem tam na chuť batáty nebo brambory... ale vše v málé omezené míře, protože mi chutnají a obsahují spoustu živin a látek, které se organismu hodí. Ale rozhodně jsem zjistil, že bez sacharidů, konkrétně bez škrobů je mi o hodně lépe.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: sob srp 27, 2016 8:25 am 
Online
Administrátor
Administrátor

Registrován: sob kvě 17, 2008 1:53 pm
Příspěvky: 26544
Bydliště: Poděbrady
Sc3r0 píše:
Díky za odpověď. Osobně chci zase sacharidy zařadit, ale jen některé jako pohanka, jáhly, celozrnná rýže nebo sem tam na chuť batáty nebo brambory... ale vše v málé omezené míře, protože mi chutnají a obsahují spoustu živin a látek, které se organismu hodí. Ale rozhodně jsem zjistil, že bez sacharidů, konkrétně bez škrobů je mi o hodně lépe.

To budete muset vyzkoušet, ale mnohdy to vůbec tělo jako denní stravu nesnese. Možná vhodnější a pro tělo lépe snesitelná varianta je dát si jednou týdně sacharidový den, kdy se jedí pouze sacharidy ve velkém množství, klidně i kilo, pokud je to z energetického hlediska potřeba a pak zase skoro nic.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: pon zář 05, 2016 7:57 pm 
Offline

Registrován: ned čer 10, 2012 3:57 pm
Příspěvky: 16
V zimě a na jaře jím denně až 70g semínek nebo ořechů namáčených 24-48 hodin. Posuzuje se to jako semeno s tukem nebo jako zelená strava. Zajímalo by mne, kdy je cca hranice mezi ořechem a mezi klíčkem. Mám revmatoidní artritidu a nerada bych zvýšila zánětlivé procesy v těle.Děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: ned zář 25, 2016 4:14 pm 
Online
Administrátor
Administrátor

Registrován: sob kvě 17, 2008 1:53 pm
Příspěvky: 26544
Bydliště: Poděbrady
petes31 píše:
V zimě a na jaře jím denně až 70g semínek nebo ořechů namáčených 24-48 hodin. Posuzuje se to jako semeno s tukem nebo jako zelená strava. Zajímalo by mne, kdy je cca hranice mezi ořechem a mezi klíčkem. Mám revmatoidní artritidu a nerada bych zvýšila zánětlivé procesy v těle.Děkuji.

Obávám se že z pohledu omega mastných kyselin se naklíčením nezmění nic, tedy přebytek omega 6 mastných kyselin tam bude zachován. Naklíčením vzbudíte enzymy, odstraníte fytáty a zlepšíte stravitelnost, ale jinak nic.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: úte led 03, 2017 2:27 am 
Offline

Registrován: úte kvě 24, 2016 10:48 pm
Příspěvky: 351
Prosím o radu. Na šlupce avokáda se mi objevily několikrát takové skvrnky do černa a když jsem avokádo rozkrojila, místa byla také do černa. Myslíte, že je to plíseň? Nevím, jestli takové avokádo jíst nebo vyhodit.
Děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: ned led 22, 2017 2:36 pm 
Online
Administrátor
Administrátor

Registrován: sob kvě 17, 2008 1:53 pm
Příspěvky: 26544
Bydliště: Poděbrady
krasnagadgetka píše:
Prosím o radu. Na šlupce avokáda se mi objevily několikrát takové skvrnky do černa a když jsem avokádo rozkrojila, místa byla také do černa. Myslíte, že je to plíseň? Nevím, jestli takové avokádo jíst nebo vyhodit.
Děkuji.

Avokádo prakticky plísním nepodléhá, tedy plíseň by to bylo v opravdu výjimečných případech, to co uvádíte jsou podle všeho místa která zoxidují po promáčknutí a na kvalitu avokáda nemají prakticky žádný negativní vliv.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: úte kvě 14, 2019 1:46 am 
Offline

Registrován: stř zář 07, 2016 7:31 pm
Příspěvky: 62
Zdravím, zaujímalo by ma prečo by som sa mal vyhýbať oleju z tresčej pečene? Čo viem obsahuje veľa omega 3 čiže v dnešnej dobe kde sme všeci zaplavený prebytkom omega 6 je jedno že si raz za týžden alebo raz za čas doprajem väčšiu dávku omega 3 ? Či prečo by som sa im mal vyhýbať ? Ostatok su celkom dobre informacie, určite je ale lepšie konzumovať PUFA v podobe plodov,semien a orechov ako čisto olej.. ked si namočim orechy do vody na 8 hodin tak si myslím že pokial sa vyhýbam v strave zbytočnými omega 6 tak si môžem dopriať aj väčšie množstvo a budem v cajku.. predsa len orechy maju aj ine zložky ako omega 6 ktoré su pre telo prospešné


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: úte kvě 14, 2019 12:45 pm 
Offline

Registrován: pát čer 08, 2018 10:44 am
Příspěvky: 366
Nevidím důvod proč se tresčímu oleji vyhýbat, ale v v tomto případě obzvlášť platí, že všeho moc škodí, takže na dlouhodobou pravidelnou konzumaci ve větším množství to vhodné není. Jelikož jsme ale většinou deficitní na omega-3, vitamín A i vitamín D, tak je podle mě pro nás vnitrozemce olej i tresčí játra prospěšný doplněk. Bydlet u moře, kde bychom měli jako významnou část potravy ryby, tak by mohlo dojít k předávkování vitamínem A. Podle mě věta "vyhýbejte se tresčímu oleji" bude souviset s tím, že autor příspěvku přeložil nějaký zahraniční text.

Na sobě jsme pozoroval, že když už jsem měl tresčího oleje a tresčích jater dost, tak mi tresčí játra prostě přestala chutnat a další sousto jsem do sebe nedostal. To je výhoda konzumace potravin před tabletkovou formou, protože konzumovat to v tabletkách, tak na chuti nepoznám vůbec nic - tělo mě nemá jak varovat, že jsem zásoby doplnil a že další přísun by již škodil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rostlinné oleje
PříspěvekNapsal: stř kvě 15, 2019 6:50 pm 
Offline

Registrován: stř zář 07, 2016 7:31 pm
Příspěvky: 62
suhlasim s tebou pefi vo všetkom, zo začiatku mi ta pečen fakt chutila neskutočne, teraz je to taká norma, jem to skôr z toho dôvodu že je tam ten omga 3 olej ktorý potrebujem ale vitamin A a teraz na jar aj D určite nebude problém takže tiež už mi to tak nejde na chut.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz